پوست سالم و شاداب با رژیم غذایی مناسب
ساعت ۱٢:٢۱ ‎ب.ظ روز چهارشنبه ٢٠ اردیبهشت ،۱۳٩۱   کلمات کلیدی:

تجربه نشان داده است که با بالا رفتن سن لایه زاینده پوست نازکتر می شود و پوست چین و چروک پیدا می کند و لکه های متعدد روی آن ایجاد می شود. غدد سباسه که وظیفه چرب نگه داشتن پوست را بر عهده داشته اند کم کار و غیر فعال می شوند و پوست خشک شده که زمینه بوجود آمدن لکه در سطح پوست بروز می کند. همچنین ثابت شده که عروق پوست در بزرگسالی (سن بالا) نازک، مسدود و شکننده می شوند و خونرسانی به پوست به خوبی انجام نمی شود. امروزه دانشمندان برای پیشگیری از پیری زود رس پوست توصیه به استفاده از مواد غذایی خاص که می تواند پیری پوست را به تاخیر اندازد می نمایند. مواد غذایی مورد تائید، مانند آلبالو، گیلاس، سویای سیاه، گردو، عناب و برخی خوراکی‌های مشابه است. همچنین مرکبات هم به عنوان خوراکی‌های التیام ‌بخش که حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان هستند به سلامت پوست کمک می‌کنند. اگر پوست شماخشک است می توانید از روغن بذرک، روغن کنجد، روغن زیتون و روغن خالص نارگیل برای مرطوب شدن آن به صورت خوراکی استفاده نمود. هر روز می توانید از آووکادو، آجیل و دانه‌های مختلف استفاده کنید. خصوصا" بلوط، فندق، گردو، تخم مرغ، سیب، توت فرنگی، گوجه فرنگی و تخمه‌ی آفتابگردان مواد مفیدی هستند که می توان استفاده نمود.